Zajęcia ruchowe i rekreacyjne dla seniora

Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka, gdyż dzięki niej możemy cieszyć się dobrym stanem zdrowia, pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i wygląd. Powinna towarzyszyć nam każdego dnia, jeśli podczas jesieni życia pragniemy cieszyć się sprawnością fizyczną i nie zmagać się z licznymi chorobami. Jednak o uprawianiu sportu nie zapominamy również na emeryturze, gdyż wskazane jest to, aby seniorzy uczestniczyli w zajęciach ruchowych i rekreacyjnych.

Oczywiście, rodzaj ćwiczeń powinien być dostosowany do wieku, kondycji i stanu zdrowia starszej osoby. Z pewnością, wśród seniorek ogromnym zainteresowaniem cieszy się gimnastyka, zwłaszcza aerobik w wodzie, który stanowi świetną zabawę dla pań. Przede wszystkim, jest bezpieczny i efektywny, ponieważ sprzyja odchudzeniu, a także dzięki niemu można się pozbyć wielu dolegliwości, jak np. bólów kręgosłupa.

Ponadto, w ostatnim czasie szczyty popularności bije nordic walking, czyli spacerowanie przy użyciu kijków, dzięki którym pracuje całe ciało. A, co najważniejsze można ten sport uprawiać w niewielkich grupkach i połączyć przyjemne z pożytecznym, gdyż podczas przemierzania np. leśnych dróżek, można też porozmawiać. Poza tym, warto podkreślić to, że kijki równie rewelacyjnie sprawdzają się podczas wędrówek górskich. Z pewnością, na początku spacerowanie z kijkami, może nie być takie proste, dlatego warto się zapisać na krótki kurs instruktarzowy. Oprócz tego, mile widziane jest też pływanie oraz wędrówki piesze albo rowerowe, które dają nam możliwość odpoczynku na łonie natury. Niektórzy seniorzy także wypad do lasu łączą ze zbieraniem grzybów.

Trzeba także powiedzieć o tym, że wspaniałym ćwiczeniem dla naszego ciała jest taniec, a więc mile widziane są kursy taneczne czy też dancingi, które specjalne są organizowane dla seniorów, na których grają kapele wykonujące hity z okresu ich młodości. Ponadto, jeśli nie ma przeciwwskazań zdrowotnych wskazane są również spływy kajakowe, które stanowią niemałą frajdę, a także rejsy statkiem, czy też zdobywanie górskich szczytów. Natomiast amatorzy sztuk walki, mogą zapisać się na kurs karate czy judo. Poza tym, pożądane są zajęcia z samoobrony.

Z pewnością, można by tu wymienić szereg innych zajęć ruchowych, ale jeśli choć część z wyżej wymienionych znajdzie się w planie dnia seniora, to będzie to powód do ogromnej radości.